lev varje sekund, man vet aldrig när det tar slut

Det skulle vara fint med en till dag efter den här. Jag måste erkänna trots att jag inte tror på mannen som studerat bibeln under sin hela livstid och säger att idag klockan 6 är det dags för jorden att gå under, så är jag ändå lite nervös. Runt klockan 6 ikväll så kommer jag vara på tårna och bli livrädd för minsta lilla.
Men är det nu så att vi kommer dö ikväll, så är det så bara. Då är det meningen att det ska vara så och vi alla kommer dö tillsammans. Det fina med det hela om det mot alla odds skulle hända, så skulle det faktiskt visa att det finns en gud. En gud som låtit mänskligheten finnas de 7000 år som han gett oss.

Fast jag tror ändå inte på det, upp till bevis gudde en gång för alla!
Enligt skaparen av detta rykte så menar han på att "det var 7000 år sedan han fick Noa att bygga sin ark. Noa räddade två par av varje djurart, som fick ansvaret att starta upp livet på nytt här på jorden. Gud gav mänskligheten 7000 år till, och idag Lördag är det alltså enligt honom 7000 år sedan arken sattes i vattnet och det är åter igen dags för förintelse. Den gången med en stor flodvåg, den här gången med en stor jordbävning."

Frågan är, vart är den arken denna gång? Och vilken får chansen att åka med den? Eftersom det är en jordbävning som väntas den här gången så är det nog ingen ark som byggts nu, utan ska det finnas en chans att överleva så måste det vara ett flygplan enligt mina beräkningar...

Konstigt nog så har jag aldrig läst om detta i bibeln...

Den som lever får se! ;) Ha en bra lördag nu allihopa, puss!

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback