hur tänkte hon egentligen???

Sitter kvar i skolan, det var cirka en timme sedan vi slutade men jag bestämde mig för att jobba lite längre med engelskan. Det är så mycket just nu, så det gäller att ta vara på den tid man kan. Har kommit halvvägs nu och började idag, så det känns bra. Har även kommit halvvägs med en annan uppgift som jag grämt mig över länge, satan vad jag har jobbat idag faktiskt!

Bredvid mig nu sitter Jeanette och gör ett restprov i engelska, kollade lite snabbt på ett av hennes uppgiftspapper, där stod det att hon skulle översätta svenska meningar till engelska. Första meningen löd:
"Pojken som äter äpple har ett fult ansikte", haha vad tänkte engelska läraren där egentligen. Jag höll på att brista ut i asgarv pga. den meningen, blev så förvånad och trodde jag läste fel. Fanns det alls någon logik där, haha hur kommer man ens på en sån mening. Började fnissa alldeles för mycket så fick alldeles nyss många blickar på mig inklusive lärarens. Ingen trodde heller på min förklaring. Så nu när ni läser detta kanske ni tror mig, jag sa faktiskt sanningen! ;) Kanske är det en konstig sak att skratta över, men har man suttit tyst i samma klassrum och arbetat varje sekund sen lektionerna började halv 9 imorse så är det kanske inte så konstigt.

Tar snålskjuts hem med bil nu istället för att ta bussen, tack och bock till Jeanette & Lena!


Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback