Nu uppdaterar jag endast för din skull Linus ♥

Jag vet hur det är att gång på gång gå in på en blogg och hoppas att den har blivit uppdaterad. Dagarna går och likt förbannat så fortsätter man gå in på bloggen eftersom man lever på hoppet och kanske idag är det något nytt skrivet. Men man blir lika besviken och irreterad varje gång man ser den så väl igenkända rubriken som man sett så många gånger förut. Så har min blogg varit i en vecka nu, i en hel lång vecka. Inte ett enda inlägg som tyder på att jag är vid liv. Eftersom jag vet att du Lina blir så trött på mig när du inte får läsa om mitt liv så fick jag lite dåligt samvete och gör det här för dig. Eftersom det nu är sommarlov och du inte får nöjjet att träffa mig varje dag så blir det ännu vitkigare för mig att jag tar min uppgift med fullaste allvar så du kan fortsätta följa mitt liv ändå, för jag menar.. jag följer ju ditt på din blogg. Rätt ska vara rätt!



Jag skriver ihop veckan som varit snabbt här nu då på en gång.

Söndag: Gjorde ingenting särskilt, Mixens första hela dygn hos oss så jag var hemma och kollade till den killen. Alltid så nyfiket och roligt att titta på ens nya hästar. Red Mysken gjorde jag i alla fall.

Måndag:
Gjorde ingenting här heller, red tidigt på morgonen för att jag hade tänkt hitta på något med Jeanette, men det regnade så hon ville aldrig komma hit.. hon var tydligen rädd för vatten ;) Kollade på massa filmer och fick för mig att sommarlovet var slut så jag gick runt och var deppad över det.
Tisdag: Hade vikariemöte på bysjöstrand, sen var jag iväg och red Mix i ridhuset för första gången. Allt funkade som det skulle, mix var pigg, lite spänd och nyfiken. Men han har tydligen inte varit i ridhus mer än ett par gånger tidigare, så det gjorde han bra.

Onsdag: Red Myska på morgonen, sen drog jag vidare till Bysjöstrand för min första introdag där, jobbade 14-21.15 och allt funkade bra.

Torsdag: Jobbade dag 07-16 och det gick bra det med, när jag kom hem blev det full rulle. Red först ut med Mix och även det gick över mina förväntningar. Han var stencool och väldigt glad över att få komma ut och upptäcka nya saker. Sen red jag ut på Myska på en gång efter, hon var spänd som en fiolsträng men de gick bra ändå.

Fredag: Jobbade även dag här, mitt sista intropass (på måndag börjar allvaret) ;) Skyndade mig hem, tanke på att rida ut på mix med Matilda. Jag var stressad som satan, fick dessutom jaga hästar hur länge som hellst då dom vägrade följa med mig in i stallet. Fick väl tag i mix och gick in för att göra i ordning. Skulle hoppa upp och råkade nudda honom lite i sidan.. nu vet jag vad Merethe som jag köpte honom av menade när hon sa att han var liiite känslig om man kom åt honom med foten, dock var det en väldigt mer kraftig reaktion som jag fick av honom än vad jag tänkt. Han flög rätt upp i luften och kastade sig i väg, mamma flög efter och hängde efter hästen som stegrade sig gångpå gång och blev ännu mer stressad. Han slet sig och sen var det att jaga häst igen. Hoppade sen upp igen och red, då gick det bra. Men red bara några minuter, jag var skakig och chockad över hans beteende, men jag hoppade iaf upp igen på en gång och det är det viktiga. Nästa gång ska jag rida innanför fyra stängda väggar. Drog sen till ridskolan för att ordna innan helgens meeting, sen var det sen middag hos Landins, mycket trevligt! Sen kväll och tidigt morgon blev det.

Lördag, idag: Tävlade Myska, hästjävlar. Varför ger jag inte bara upp och börjar med något inviduellt istället, vad sägs om löpning??? Ute i första klassen, red om gick nolla. Ute i andra klassen efter tre fina språng. Satans toka, lyft på benen du kan ju det här! jaja, jag är inte bitter! Bara väldigt förstående och van. Oturlig dag för ockelbo ekipagen, två av fyra av morgondagens lagmedlemmar flög av och skadade sig. Amanda efter en felfriritt, landade på knät och det blev antagligen något med ledbandet. Hon kan nu inte böja benet och blir inte med imorgon. Alicia gjorde även en rejäl vurpa och fick bli hämtad med ambulans. Hon klarade som tur var nacke och rygg (tack gud) och kom undan med en bruten näsa. Så imorgon får jag bli stand in i laget ändå, och vi har även lyckats hitta ett fjärde ekipage att sätta in så nu får vi se hur detta går. Huvudsaken att vi åtminstone kommer till start!

Vi hörs imorgon, det lovar jag. Lina, hoppas du känner dig nöjd nudå när jag uppdaterat dig grundligt om veckan som varit! ;)

 


Kommentarer
Postat av: Lina Nyren

:)

2011-06-18 @ 21:24:28
URL: http://Linaa.spotlife.se


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback