jag har gjort min sista ponnytävling någonsin, konstigt...

Eftersom tävlingen i helgen inte riktigt gick som jag hade önskat att den skulle gå så har jag nu beslutat att inte tävla Myska något mera. Det är inte det att hon inte tycker om att hoppa eller inte har farten, tvärtom. Hon älskar att göra det, om och om igen hon tröttnar inte. Men hon vill bara inte göra det på en tävlingsbana. Ni skulle sett henne på framhoppningen, hon gick som en klocka och hoppade super. Likaså vissa hinder på banan, hon är högt över och har ett fint tempo. Sen helt plötsligt precis framför något hinder så stannar hon, utan förvarning. Vi har aldrig riv eller stopp på träning, men på tävling.. stopp! Det är tråkigt det här, jag anmälde henne till hemmatävlingen eftersom jag trodde att hon åtminstone skulle komma runt banan när de var hemma, men eftersom hon heller inte ville det så tänker jag inte utsätta henne för det längre heller. Hon visar rätt tydligt att hon inte vill, och så får det bli nu. I och med det beslutet så blev helgens tävlingar även den sista ponny tävlingen någonsin för mig. Jag kommer inte tävla någon annan ponny än Myska och efter nyår så är jag även för gammal.

Nu ska jag lägga krutet på mixen & jasmin istället! Ska försöka få inte träningar med Jasmin nu i sommar, sen så tänker jag starta henne i höst. Då får vi se om den damen vill lyfta på benen ;)

Två bilder sen helgen, tagna av ellinor philipsson.


Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback