Från och med idag får damerna här hemma herrsällskap! :)

Yes, ni har nog förstått rätt. Vi ska få tillökning, i form av en 6 årig valack. Hans namn är Pari mix, men kallas för mixen. Han är väldigt grön, men verkar vara och som jag förstått otroligt utvecklingsbar. Han kändes väldigt rörlig & mjuk att rida, avslappnad och ett fint stort steg. Han är inte så mycket hoppad, men jag prioriterar även som de som har honom nu att ett bra markarbete är viktigare. När jag provred honom kändes det som om jag hade hade ridit honom förut, det var inte alls som första gången. Fick en bra känsla över allting, så kunde inte låta bli utan blev tvungen att att vi ville ha honom redan samma dag vi var och kollade. Skulle vi inte slagit till så hade jag nog ångrat mig rejält idag. Jag är så nyfiken på att se vad det här leder.
Jag som alltid sagt att jag aldrig vill ha en brun häst, tänk hur det kan bli. ;) Och nu känns det så bra!

Åker och hämtar honom idag, hoppas allt går bra nu!


(På den här bilden är det inte jag som rider)

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback