Tränade ikväll, och vilken pärla hon är!

Det är så otroligt roligt roligt roligt!!! Det är kul med unghästar, vissa perioder kan gå och det händer ingenting med utvecklingen. Man tycker bara att man tragglar och tragglar med samma sak hela tiden men bara ytterst få förändringar sker. Sen helt plötsligt så kan jättemycket släppa på en gång och dom stiger fort som attan i utvecklingen, visar förståelse och verkar helt plötsligt mycket mer äldre och erfaren. Jasmin är i en sådan fas nu! På bara några veckor har det går uppåt och uppåt, hon är så duktig och fin!

Matilda och Jasmin har gjort ett kanonjobb och hon har nu släppt och blivit bra mycket stabilare, förstående och söker sig neråt i dressyren. Men det ha även släppt i hoppningen, hon känns som en helt annan häst nu än vad hon gjorde för i alla fall ett par veckor sedan. Ikväll var vi på hoppträning Jasmin och jag, och det gick fullkomligt super! Vi hoppade kombinationer, en oxer med vattenmatta, olika bågar, travhinder och sedan sattes det ihop till en bana. Det var första gången vi två tillsammans hoppade bana och jag kan inte vara mer nöjd! Det gick såååå bra så jag kan inte ens få ner det i ord!

Vi två tillsammans är gröna, jag har varken ridit eller hoppat henne särskilt mycket och Jasmin är egentligen inte mycket hoppad äver huvudtaget, jag är heller inte van att ha en storhäst att arbeta med. Men banan flöt på bättre än jag hade kunnat drömma om, visst finns det otroligt mycket att arbeta mer med. Men det finns det alltid, oavsett vilken nivå och stadie som man är i. Huvudsaken man har roligt och ser alla små framstegen och behandlar dem som underverk! Åh ikväll är jag stolt, kan faktiskt säga att jag älskar den hästen!

Sen ser man alltid som ryttare helt kokko ut när man rider, så gör mig en tjänst och kolla på Jasmin istället! För hon är alltid vacker! ♥




(Blev taggad på bilderna på facebook, så lånade hit dem till bloggen)


Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback