Wild child

And here we go again....

Kom nyss hem från ett fem timmars pass i biblioteket/ grannrummet. Lika segt som vanligt, nästa sommar ska jag skaffa mig ett riktigt sommarjobb med en mening. Att kunna jobba och känna sig behövd samtidigt. Här känner man ju sig bara satt åt sidan. Nästa sommar riktar jag åter in mig på bysjöstrand och där ska jag vara också! Banne mig! Har suttit med vr och smsat med Lina under tiden. Lina skrev och berättade hur hon låg i en solstol i en trägård i Skåne, hur hon solar och lyssnar till havets brus och samtidigt känner svalkande brisar som stryker henne över håret. Jag ville också vara där, känna svalkande brisar och ta en cykel och skaffa oss en varsin glass. Jag gillar att vara i närheten av Lina, allt känns så bra då!

Nu ser jag bara fram emot semestern med familjen nästa vecka, ska bli skönt att åka bort en längre bit ifrån Ockelbo. Se någonting annorlunda och bara ta det lugnt och slippa tänka en stund! Halva sommarlovet har redan passerat men känner ingen vidare ångest för det. Jag längtar tillbaka lite grann redan faktiskt. Hittills har sommaren varit bra, jag ser annorlunda på saker nu. På ett positivt sätt förstås!


Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback