Jingle bell rock

Första advent!

Har hittills bara pluggat, har väldigt mycket som ska in nu innan jul, men på eftermiddagen ska jag åka fram på Ockelbo julskyltning, ett måste! Det är så mysigt, synd bara att vi inte hunnit fått någon snö än, fast vi klarar nog oss endå. Som ryttare är det ett plus att slippa halkan och snöstyltorna. Sen ska jag och syrran gå på bio, ska äntligen se "flickan som lekte med elden" vi har försökt att få ihop det länge nu, men nu äntligen ska det bli av!
För att ge Ockelbo lite mer positiv feedback inför julen så uppskattar jag väldigt att de spelar julmusik på torget ända fram till jul. Har man ingen julkänsla annars så blir det lite bättre att komma fram iaf.

För att inte glömma bort, igår lyssnade jag på ett program på radion medans jag pluggde. Det handlade om ungdomar som hade synskade föräldrar, de skulle åka med ett tåg. Hur som hellst så sa en av flickorna att de inte skulle klara av att se på tavlan hur långt tid det var kvar tills tåget skulle gå, så man visste om man skulle behöba gå snabbare eller inte. Då sa mamman att det gjorde ju inte så mycket, det kom ju alltid fler tåg. Då den andra flickan sa, "ja, efter 10 minuter ja, det är ju hur jobbigt som hellst att vänta så länge".
Herregud tänkte jag, i Stockholm tröttnar de efter 10minuter. Tänk om man kunde ha det så, själv kan man få sitta på resecentrum och vänta över 1.5 timme. Bortskämda.

Hare bra!

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback