lördag.

lördag idag, pappa väckte mig omorse pga. att vi skulle till Jeffa. ( min kusin ), hon fyller två år idag .
Försökte hoppa frukosten innan, men det gick inte.
Frukost är nog det absolut värsta jag vet, det är jättetråkigt att äta, det är äckligt och bara segt.
nää, skulle hellre äta en komplett måltid direkt på morgonen. mums !

Har just precis städat mitt rum (,
Nu är det rent igen .

Hade tänkt att rida både Vilma och Myska idag, men jag har verkligen ingen ork till det.
Jag har inte haft en "rid fri" dag sedan 4 dagar innan Matilda åkte till Frankrike. Typ 18 dagar. Det kanske inte låter så mkt, men det känns i hela kroppen. Mina ben vill inte ens gå uppför en trappa. Sen om jag spänner musklerna så darrar hela jag.
Jag har absolut ingenting emot att rida båda två, det är bara kul (: Och jag kommer antagligen få göra det i några år till (; .
Men när ridturerna dubblas, och man inte är van med det så tar det på en fysikskt.
Jag rider just nu 10gånger i veckan (: .

Red ut med Jeanette igår (; .
Kul med sällskap.
Sen när vi hade ätit drog vi hem till henne och åt glass, och snackade hela kvällen.

Skulle kunna skriva en mysk rapport, men det är inte så stora förändringar på mina ridturer, typ samma sväng varje gång och Pysken beter sig likadant varje gång, men jag har fått och försöker vänja henne med att galoppera först, och det går faktist liiite framåt. Hon är stel men pigg.
Sen börjar det märkas av på protein tillskottet vi ger dem nu, båda hästarna har börjat "muskla" upp sig lite mera. Framförallt runt bogen (bringan på vilma) , och över ryggen. Vill bygga upp Vilmas rumpmuskler mera. Men mina backar är ju totalt begravda i snö (: .

Red ut med Lisette och Express förra fredagen förresten.
Express och Myska tävlade med varandra ungefär hela tiden, sen pulsade vi långgatan hen.
Jättebra innan en tävling eller hur (; (Y) .

melodifestivalen ikväll, får väl an se om jag kollar eller inte..

Nää, nu lär man väl återgå till matten. :/
Ha det bra / e.h (;


Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback