Grönalund tragedi

Hej !
Tillbaka efter en jätterolig heldag i Stockholm med niorna. Åt lunch i en park först, sen drog vi till riksdags huset, men där skulle C in först så då gick vi runt och kollade lite så länge, köpte förövrigt en skitgod glass inne på gallerian. Jag har ätit glass där förut men köpte nu igen (; . För siktapengarna vi vann igår. Sen var det guidad visning på riksdagen, jag trodde jag skulle somna. Det var som nyheterna på klartext. Utalade orden *såhäääär* mycket (; .
Sen drog vi till Grönan, hade så jävla roligt. Åkte alltin förutom skeppet, riktiga frittfall och de tråkiga (; .

 Insane vågade jag först inte åka, men blev meddragen och jag ångrar det inte, jag gjorde det först men inte nu. Så jävla rolig. Men sen skulle jag och Mikaela åka den en andra gång ensamma, det gick bra tills vi hade kommit ända upp, precis innan det börjar att äta ut sig, precis där på fan 40 meters höjd, sa det bara klick och sen stannade hela skiten. jag och Mickan trodde bara att det var någon som hoppade på där nere först, det var därför den stannade. Men det startade aldrig, vi satt där och väntade och fick mer och mer panik. Jag som har höjdskräck hade riktigt svårt att andas och började känna mig svimfärdig. Mickan sa åt mig att andas lugnt och tänka på ett dressyrprogram. Men jag kunde inte koncentrera mig. Det började samlas mer och mer folk under och man hörde några som skrek att den hade fastnat. Jeanette och Jessie hade panik där nere och jag och Mickan där uppe. Hade ingen aning om vad som hade hänt, och om vi rörde på oss så skulle den snurra runt. Sen efter 25 min på ca: 40m höjd, i jättekall och stark vind å fortsatte den. Men den stannade ett par gånger till efter det, sen åkte vi ner, i en jävl fart. Fast då var man inte lika säker. Jag har nog alrdrig varit så rädd i hela mitt liv, och jag trodde inte att vi skulle överleva det där. Det var bara asfalt under oss. Usch tur att jag hade Micakn med mig. Har nog aldrig skakat så mkt i hela mitt liv. De såg mina fötter nerifrån hur mkt de skakade. Kommer bilder på det sen, Ewe ska bara skicka dem till mig. Aja, när vi tillslut kom ner, har jag aldrig uppskattat marken så mycket. Sen kom bussen och hämtade oss. Fast hann köpa en sockervadd innan (; .

Bussfärden hem ska vi inte prata om, haha så jävla roligt (; .

PUSS !



Mickan på bussen.

Min blondie <3

Evelina (:

glassen

det var jävligt kallt, kolla på Therese dubbeljackor (; .

bästis och jag <3

haha, vi var tvugna (;


<3



Det här beskriver bussresan hem (;

Det var inte roligt !

Kommentarer
Postat av: Tess

men hallå sista gången så fastnade ni väl inte där uppe? du sa ju att ni nästan var nere då ju.. :)

2009-06-06 @ 11:53:31
Postat av: ellen till Tess

Nej jag vet, men vi stannade fyra gånger, men när vi var där nere var det inte lika läskigt, då var det liksom bara två meter till marken så jag lät bli att nämna de (; .

2009-06-06 @ 12:59:13
Postat av: Vuuuuuuooooooooooooonnnnnnngggg

bussresan hem och dit var bäsr ;)

2009-06-06 @ 23:48:48


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback