Godmorgon till en ny regnig dag !

Godmorgon !
Gud, det regnar idag med fast ännu värre. När ska skommaren komma? Den här tiden förrra året hade jag hunnit bada och sola jättemånga gånger, men i år har jag bara badat en gång. Jag tycker att det är fruktansvärt. Just nu öser det bara ner, det var bra för åkrarna i början när de började bli snustorra, men nu måste de sprutas, annars blir det alldels för mycket ogräs, men de kan dom inte göra så länge det regnar. Och de kan ändå inte växa om det blir för mycket vatten. Fråga mig jag vet, jag vattnade min kaktus för nån vecka sen, den var jättetorr men nu fick jag slänga den igår, den hade ruttnat helt. Jag har inte direkt så gröna fingrar, jag brukar skicka ner mina blommor till mamma, de som håller på att dö. Då får hon pyssla om dom ett tag, och så blir dom jättefina. Jag har en nere i köket nu, men vågar inta ta upp den igen. Jag lovar, för mig kommer den att dö igen. Jo påtal om regnet igen, jag måste ut med båda hästarna idag med, fy fan. Ingenting jag ser fram emot precis, kanska kan flörta lite med syrran. Hmm, det funkar nog inte. Ska iaf fram till ridskolan idag, sommaravlsutning där, jag ska inte medverka bara kolla. Jeanette sover fortfarande, sömntuta.

PUSS!

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback