Ovansjöspelen -09!

Tävling idag, jag är så sjukt trött nu såhär efteråt. Mysken var jätteduktig idag även om vi fick ett stopp i första klassen och blev utsl i den andra. Jag kan ta allt från början så det låter någon sånär begripligt. I första klassen, var både jag och Myska lite ur fas, vi hade inte hoppat bana på länge, eller hoppat överhuvudtaget. Landade i korsgalopp efter 4:an och kom då fel i svängen tills 5:an, därav stoppet. Myska kan inte hoppa i korsgalopp, sen gick det felfritt runt resten. Fast efter den ritten var jag inte nöjd med mig själv, kom på så många fel som jag gjorde. Bättrade på mig tills den andra klassen, Myska var pigg, hon var på hela tiden men samtidigt lät hon mig hålla hene samlad. Ingen korsgalopp, vi hade takt de hinder vi hoppade tills efter 5:an (igen) där landade hon i korsgalopp, men 6:an kom för tätt in på så jag hann inte bryta av och fatta ny, därav ett stopp. Och har Myska stoppat en gång på en stor oxer, då blir hon väldigt osäker. Så då fick vi två stopp till. Väldigt synd, men jag är jättenöjd endå. Så nu går hon ute med Vilma i hagen igen, med insmorda ben och benlindor och äter gräs med Vimse pims.

Gud vad jag längtar tills åkrarna blir skördade, då blir det intervallträning utan dess like. Riktiga konditon och fys pass kommer de få.

Älskade pysk, de här var nog nästan de enda normala kortet som togs på oss. Det var även en fotograf på plats, ska kika in och kolla om det finns några bilder på oss därifrån sen.

Min lilla söta dressyr ponny!



Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback