torsdag kväll .

nu har jag varit ute och ridit, vet inte varför men det kändes jättekul att rida idag, både jag och matilda hade kunnat rida hur länge som hellst . Vimsen var pigg och glad och jag hade inte henne i munnen en gång ens .
har ätit lite nu, fiskpinnar och potatis. sen så lär jag väl ta och plugga inför provet imorgon. inte så kul men det behövs kan jag säga.

förresten jag hittade ett par jeans nu som jag hade glömt bort. dom satt inte så bra förut men nu sitter dom som en smäck. känner mig smått lycklig eftersom jag var i stort behov av ett par nya jeans just nu.

sen är det helg igen, den här veckan har rusat förbi, men efter skolan imorgon tänkte jag ta och hälsa på min gammelfarmor bibbi. Har inte sett henne på ett tag nu. det ser jag fram emot.
undrar om man borde köpa någonting för att vara trevlig?

klockan 21.00 idag går en jättebra film på sexan. The day after tomorrow.
har sett den förut. vargarna är inte så trevliga. jag tycker inte om vargar. jag får rysningar utav dom. inte bra.

kom på idag att jag är ledig på måndag, skönt då blir det lååång helg !

kyckling, curry och ris .
kyckling, ris och curry.
under tiden mamma rakade henne, söta häst !
sötan.

5 bra tips för att plugga !

* Innan du börjar plugga, gör klart allt du tycker att du borde. blogga, fika etc. det gör så att du slipper sitta och tänka på vad du måste göra medans du pluggar. Då fäster sig allting bättre .

*tänd ljus, ha någonting att tugga på och sätt dig på ett ställe där du känner att du slappnar av på.

*sitt inte för länge, sitt lagomt. känner du dig trött på ämnet gör någonting annat ett tag.
(risken finns då att du glömmer bort det du igentligen ska göra) .

*läs upp texten högt, knäpp kort på bilder, spela in när du läser  mm. det ger dig allting ur ett annat perspektiv.

* och det sista, va aldrig hungrig när du bloggar. då är det omöjligt att koncentrera sig.

ha det bra, bloggar nog inget mera för ikväll.
puss / e.h

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback