torsdag kväll !

God kväll !
just nu är jag så fasansfullt trött så jag svimmar nog snart, men måste fixa franskan först. usch !

suttit och ritat ett porträtt utav mig själv nu, sen har jag kollat på Pär mobergs vad blir det för mat?
rätt kul !

lite hjälp fraser på franska ifall att du sitter och fikar i frankrike någon gång:

Ska vi gå dit?  - on y a?
Vad vill ni ha? - Vous desirez?
Tack så mycket herrn - Merci beacoup monsieur
Hur mycket kostar det? - cést combien
Ja, det vill jag gärna -  Oui, je veux bien
Jag skulle vilja ha - Je voudrais
Vad tar du? -  et toi qu´est-ce que tu prends
Här är er växel - s´il vous plait
Jag är hungrig - J´ai faim
Jag är törstig - j´ai soif
Det blir ex. 12 euro. - ca fait 12euro .

fast det där är bara en del utav läxan . :/
bla bla .

måste fortsätta nu ska ändra en del på bokreccensionen också.

puss / e.h <3

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback