helgen ut .

hej !
jag har inte riktigt tagit mig för att blogga under helgen, så får ta igen det nu (:
i fredags kväll så var jag hemma, kollade på idol/freaky friday ! haha, alla har sett den filmen men inte jag. men nu har jag det (:
blev inte så sent .

sen igår, krattade jag löv hela dagen, ska inte nämna hur tungt det var. men blev klar ialla fall (: .
sen så är löven rätt otacksamma emot mig eftersom idag har de redan fallit ner typ lika mycket som jag krattade bort. eller inte alls lika mycket, men lite i alla fall . hmm. trött jag blir.
sen lärde jocke mig att köra lastmaskin, så då kunde jag köra bort löven själv till dygnda ´n . rätt kul !
pappa ska snart lära mig köra de andra traktorerna också såatt jag finns till hand om det krisar.
sen så åkte jag till champe på kvällen, bakade kladdmuffins, kollade på stjärnor på is. Sen kom lydia, jag skrämde henne en aning. vi gick ut, gick in, hade muffinskrig. haha fick en muffins rätt i pannan !
åkte moppe, era jävlar ! hatar er så jävla mkt !!! . sen blev klockan runt tolv, så jag åkte och hämtade matilda så drog vi hem.

idag har jag varit på Pernilla träning, Vilma var jätteduktig. hon var fin, lyssnade och genomförde det jag bad om. fin form fick jag henne i . och idag var det en sån där dag när man är som en svamp och suger i sig allt ridläraren säger, fick ett par bra tips och kommer ihåg dem alla. vissa gånger minns man knappt vad man gjort.
åt lite mat, gick till farmor och farfar, träffade "gänget" och bibbi där. Bibbi fyller år på tisdag så vi grattade henne i förskott. alla åkte hem på en gång, men det blev jag och farmor kvar så vi spelade vänd tia i några timmar .  (:
nu har jag tagit in hästarna, och väntar på att andra avenyn ska börja.

imorgon ska jag till dagis, det ska bli kul. Men jag ogillar första dagen som praktikant, eller ialla fall första timmen. Man kommer dit, har inte en aning om vad man ska gå eller säga, man går in i någon dörr flinar lite fånigt, tills någon kommer och frågar vad fan man gör där. man förklarar lite nervöst att man ska vara där en vecka och praoa, man får upprepa sitt namn och skola och ålder ungefär 10000000 gånger . sen visar någon en runt, lite surt pch stressigt. vid lunch har man inte en aning om vad man ska ta sig till, och sen när man skagå hem vet man inte heller riktigt hur man ska ta sig åt, sedan brukar det rulla på veckan ut.

ha det bra / e.h blivande dagisbarn !

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback