världens undebaraste kladdchokladmuffins. (;

här kommer receptet på kladdmuffinsarna som jag bakade igår.
de är dom godaste jag någonsin har ätit !

Ingridienser:

100 gr smält smör .
2st ägg .
2,5 dl strösocker .
2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver (kan ta mindre)
3-4 msk kakao. (beroende på hur starkt man gillar det)
2 dl vetemjöl .
1 krm salt.

Do it like this:

Värm upp ungnen på 200 grader.
smält smöret/margarinet och ta av det ifrån plattan.
Häll ner smöret i en skål och blanda i ingridienserna som som står ovan i nämnda ordning .
Häll över dom i ca 12 muffinsformar och grädda i mitten av ugnen i 8-10 min.

Lätt som en plätt !

idag har jag tagit det lungt, åt frukost, mat hos farmor . det blev fläskkotletter, potatis, gelé, brunsås med honung och senap och kokta morötter.
bråkade med mikaela ett tag. :) puss på henne !
var hemma , sen gick jag och red. mötte favvorit tanterna och sedan jessie. (:
sen var det en bil som frågade var det fanns vargar. haha !
jag vet ju att det går vargar här i närheten men inte vart !

nu har mamma kommit hem, fast nu är hon borta på äffären och handlar köttbullar, lingonsylt och mos :) (Y)  .
ganska hysteriskt hemma omkring nu. kan jag lova.
behöver jag säga skördetid ?

det var väl allt för mig den här gången , ha det / e.h <3

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg:



Vad har du på hjärtat?
Trackback